Hoe maak je een RES-bestand

De "RES" resource-bestand wordt gebruikt door games om muziekbestanden en aangepaste kaart textures laden. U moet de texturen en de muziek bestanden die u wilt gebruiken om het RES-bestand te maken te hebben. De RES-bestand verwijst naar deze bestanden, en games zoals Counter Strike en Half Life Deathmatch laadt de aangepaste texturen en kaarten uit het bestand.

instructies

1 Klik op de Windows "Start" knop en type "notepad 'in het tekstvak Zoeken. Druk op "Enter" om de teksteditor te openen.

2 Voeg je map texturen. Texturen hebben de TGA bestandsextensie. Gebruik de volgende bestandsformaat om texturen toe te voegen:

gfx \ env \ map1.tga
gfx \ env \ map2.tga

U kunt zoveel textures toevoegen als je nodig hebt in het bestand.

3 Voeg de geluidsbestanden. RES-bestanden gebruik maken van de WAV-formaat om aangepaste geluiden te laden. Gebruik het volgende formaat om muziek toe te voegen:

klinkt \ misc \ sound1.wav
klinkt \ misc \ sound2.wav

Net als de kaart textures, kunt u zoveel WAV-bestanden toevoegen als u wilt.

4 Druk op de "Ctrl" toetsen "S" om het bestand op te slaan. Laad je spel programma om de wijzigingen in het bestand te bekijken.