Hoe te converteren naar Flash XNA

Hoe te converteren naar Flash XNA


Games voor de Xbox 360 en Windows-gebaseerde handheld apparaten worden doorgaans geprogrammeerd met de XNA Framework. Veel spel animators echter te creëren in Flash. Het is mogelijk om animaties te ontwerpen in Flash en vervolgens omzetten en uploaden deze in XNA. Dit proces vereist een gedegen kennis van programmeren met ActionScript in Flash, beeldmanipulatie in Photoshop en de programmering in XNA. Voor degenen die met alle drie, hier zijn de aanwijzingen voor fundamentele conversie.

instructies

1 Open uw Flash-bestand.

2 Open het venster Actions en voeg de volgende code op frame één: my_pb.indeterminate = true;

3 Plaats een keyframe op frame twee en voeg de volgende code, waarbij "x" is het totaal aantal frames in de animatie:

var classesFrame: Number = "x";

if (_framesloaded <classesFrame) {

trace(this.getBytesLoaded() + " of " + this.getBytesTotal() + " bytes loaded");

gotoAndPlay (1);

} Else {

gotoAndStop(classesFrame);

}

4 Voeg een hoofdframe op het laatste frame van de animatie en typ de volgende code:

Stop();

5 Open de frames in Photoshop en lijn hen.

6 Stel transparantie hoofdkleur de frames om een ​​kleur die niet is opgenomen in de animatie.

7 Sla de frames als een sprite vel.

8 Importeer de sprite vel in XNA.

9 Gebruik de volgende XNA code om de sprite vel animeren:

01 public void AnimateRight (GameTime GameTime)

02 {

03 if (currentKBState! = PreviousKBState)

04 {

05 currentFrame = 9;

06}

07

08 timer + = (float) gameTime.ElapsedGameTime.TotalMilliseconds;

09

10 if (timer> interval)

11 {

12 currentFrame ++;

13

14 if (currentFrame> 11)

15 {

16 currentFrame = 8;

17}

18 timer = 0f;

19}

20}

10 Voer de animatie in XNA.

Hints

  • Gebruik zo weinig kleuren als je kunt in je animatie. Dit zal het gemakkelijker maken om een ​​passende transparantie belangrijke kleur in Photoshop te selecteren.
  • Dit proces is eenvoudig, maar is een geavanceerd niveau taak, omdat het ervan uitgaat dat de animator goed begrijpt programmering en sprite vellen.